روش های مراقبت از موهای رنگ شده را یاد بگیرید تا موهایی سالم تر و زیباتر داشته باشید. رنگ مو باعث ایجاد آسیب‌های متعددی می‌شود که باید از آنها پیشگیری کنید.

فرقی نمی‌کند که موهایتان را چه رنگی کرده باشید؛ بلوند، قهوه‌ای، مشکی، قرمز یا حتی آبی. موهای رنگ شده به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند تا هم رنگ آنها برای مدت بیشتری دوام داشته باشد و هم موهای سالم‌تری داشته باشید. رنگ مو آسیب‌هایی در موهای سالم ایجاد می‌کند که نیازمند مراقبت بیشتر است.

هیچ چیز بدتر از این نیست که چند ساعت از وقت خود را در سالن‌های زیبایی بگذرانید تا موهای خود را با جدیدترین رنگ مد، رنگ کنید و بعد در عرض چند هفته، رنگ موهایتان کمرنگ ‌و کمرنگ‌تر شود و از بین برود.

در ادامه این مطلب، نکاتی را عنوان می‌کنیم که باید در مورد رنگ کردن مو و روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده بدانید. علاوه بر این نکاتی هم وجود دارد که قبل از اقدام به رنگ مو باید بدانید تا موهایی سالم‌تر و زیباتری داشته باشید.

بعد از رنگ مو  ۷۲ ساعت تا شامپو زدن صبر کنید

روش های مراقبت از موهای رنگ شده

وقتی موهای خود را رنگ می‌کنید لایه کوتیکول باز می‌شود در نتیجه نفوذ رنگ به شکاف‌های مو راحت تر می‌شود. وقتی موهای خود را بعد از رنگ کردن خیلی زود شامپو بزنید، لایه کوتیکول هنوز باز است در نتیجه رنگ از شکاف‌ها و منافذ موهای شما شسته می‌شود. سه روز طول می‌کشد تا لایه کوتیکول کاملا بسته شود. در نتیجه هر چقدر بیشتر برای شامپو زدن موهای خود بعد از رنگ کردن صبر کنید، پیگمنت‌های رنگ فرصت بیشتری برای تثبیت شدن در کوتیکول مو دارند. در نتیجه رنگ موهای شما مدت بیشتری دوام می‌آورد.

از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید

سدیم لورت سولفات که آن با را بنام سدیم لورت اتر سولفات هم می‌شناسند نوعی ماده شوینده آنیونی است که در بسیاری از محصولات بهداتشی پیدا می‌شود. این ماده در مواد شوینده و بهداشتی برای ایجاد کف استفاده می‌شود و معمولا در نرم‌کننده‌ها و شامپوها وجود دارد. استفاده از سولفات باعث می‌شود که رطوبت و چربی طبیعی مو از بین برود در نتیجه این مورد منجر به خشکی شدید موها به خصوص موهای رنگ شده می‌شود.

از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید تا رنگ موهای شما ثابت بماند و رطوبت طبیعی آن حفظ شود.

به نرم‌کننده خود رنگ اضافه کنید

اگر رنگ‌های روشن استفاده کرده‌اید مثلا صورتی، بنفش و حتی آبی، می‌توانید مقداری از رنگ را به نرم کننده خود اضافه کنید و هر بار که موهای خود را می‌شویید از آن استفاده کنید. با این روش، در واقع هر بار موهایتان را رنگ کرده‌اید و رنگ موهایتان تازه به نظر می‌رسد.

موقع شستن موها و شامپو زدن، از آب با دمای پایین استفاده کنید

دوش گرفتن با آب گرم احساس خوبی دارد ولی برای موهای رنگ شده خوب نیست. وقتی موهای خود را با آب داغ می‌شویید، کوتیکول موها باز می‌شود و در نتیجه رنگ مو هنگام شامپو زدن و شستن موها، شسته می‌شود. برای اینکه رنگ موهای شما از بین نرود، با آب بسیار ولرم و ملایم موهای خود را بشویید و با آب خنک آب بکشید. آب گرم باعث می‌شود که مواد شوینده به اعماق بافت مو نفوذ کند ولی آب سرد رطوبت مو را حفظ می‌کند و مانع از کمرنگ‌ شدن رنگ موهایتان می‌شود.

موهایتان را کمتر بشویید

روش های مراقبت از موهای رنگ شده

شستن هر روز موها باعث می‌شود که رنگ موهایتان زودتر از بین برود. اگر می‌خواهید رنگ مو مدت بیشتری دوام داشته باشد، هر روز آن را نشویید. با شست و شوی هر روز مو، روغن طبیعی موها و رطوبت طبیعی آنها از بین می‌رود. علاوه بر این هر روز مقدار کمی از رنگ موهای خود را می‌شویید. برای اینکه از رنگ موهایتان حفاظت کنید و مانع از خشک شدن آن شوید، یک روز در میان یا دو تا سه بار در هفته موها را بشویید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب روی روش های مراقبت از موهای رنگ شده کلیک کنید