ابرو و مژه های زیبا اجزای اصلی صورت هستند که تاثیر بسیار زیادی بر چهره می گذارند. زمانی که صحبت از ایجاد آرایشی با ظاهر خوب به میان می اید، ابروها و مژه ها باید بهتر از همه باشند. ابروها می توانند ظاهر کل صورت شما را تغییر دهند و قدرت انتقال احساسات را دارند. مژه ها نیز همانند یک چارچوب برای چشمان شما عمل می کنند. زمانی که مژه ها به درستی فر می شوند می توانند چشمان شما را بازتر نشان دهند ، باعث درخشندگی آن ها شوند و زیبایی طبیعی شما را برجسته نمایند.

2. بر اساس شکلی که در مرحله قبل به دست آورده اید شروع به برداشتن ابروها کنید:

ممکن است شکل بخشیدن به کل ابرو برایتان راحتر باشد. در صورتی که آموزش اصلاح و ابرو را دیده باشید ، شما می توانید در این روش شکل کلی ابرو را که دوست دارید ترسیم نمایید. سپس می توانید دقیقا تعیین کنید چه موهایی خارج از این موقعیت قرار دارند. از موچین برای برداشتن دقیق موها استفاده کنید.

• کمی زمان بگذارید تا بتوانید بهترین شکل را برای ابروهای خود در آورید. همیشه می توانید بعدا موهای بیشتری بردارید اما اگر به اشتباه با موچین موی بیشتری را برداشتید قادر به جایگزین کردن آن نخواهید بود.

مطمئن شوید ابروهای شما در هر دو طرف شکل یکسانی دارند. اگر این ها کاملا متقارن نیستند مشکلی نیست .

3. به کمک کرم کورتیزون هرگونه قرمزی و تورم را کمتر کنید:

زیبایی ممکن است کمی دردآور باشد و برداشتن ابروها می تواند باعث ایجاد حساسیت در برخی از افراد شود. کمی کرم کورتیزون از داروخانه بگیرید و از آن برای کاهش التهاب موجود استفاده کنید. شما می توانید بعدا قرمزی را با کانسیلر بپوشانید.

• اگر بعد از برداشتن ابروها درد و قرمزی زیادی دارید سعی کنید اینکار را بلافاصله بعد از دوش گرم انجام دهید. آب گرم باعث می شود فولیکول های مو باز شوند و بیرون کشیدن موها راحت تر و ساده تر می شود.

4. اگر خودتان نمی توانید از موچین استفاده کنید از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید:

برداشتن ابروها کار دشواری نیست اما قطعا نیازمند تجربه است. اگر دوست ندارید مشکلی برای ابروهایتان پیش بیاید یا قبلا اینکار را انجام نداده اید بهتر است به سراغ یک فرد حرفه ای بروید. اگر فردی را می شناسید که ابروهای زیبایی دارد از او در مورد سالنی که رفته است سوال کنید. در غیر اینصورت می توانید از یک فرد متخصص دیگر کمک بگیرید و با او مشورت کنید.

• استفاده از موم یک روش سریع و کم هزینه برای تمیز کردن ابروهاست و معمولا چند ماه دوام می آورد. با اینحال استفاده از موم ممکن است برایتان دردناک باشد و قرمزی زیادی را در اطراف ابروها ایجاد نماید.

• اگر بتوانید ابروها را به کمک یک فرد حرفه ای تمیز کنید بسیار عالی خواهد شد زیرا این فرد می تواند ابروهای متقارنی ایجاد کند و شکل مناسبی به آن ببخشد. اگرچه موها با سرعت خوبی رشد می کند اما اینکار به زمان زیادی نیاز دارد.

• نخ انداختن ابروها می تواند یک روش سریع و کم هزینه باشد و باعث قرمزی صورت نمی شود. با اینحال استفاده از نخ دردناک تر از موم است و به اندازه آن سریع نیست.

 
 

بخش دوم: داشتن ابرو های عالی در راستای ابرو و مژه های زیبا و ظاهری جذاب

1. ابروهای خود را برس بزنید:

همانند موهای سر، موهای ابرو نیز ممکن است به هم ریخته باشند . از برس مخصوص ابرو برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. شما باید ابروها را قبل از اعمال هر نوع محصولی مرتب و تمیز نمایید.

• کار خود را با لبه داخلی ابرو آغاز کنید و به دقت موها را به سمت بالا و خارج شانه کنید. شانه کردن ابروها به سمت خارج را ادامه دهید تا ابروها ظاهر تمیز و مرتبی به خود بگیرند.

2. ابروهای نازک و کم رنگ را با مداد خط چشم، پودر یا ژل پر کنید:

اگر موهای تیره ای دارید، محصولی که برای ابروها انتخاب می کنید باید با رنگ طبیعی موها همخوانی داشته باشد. اگر ابروهای سفید یا بلوندی داشته باشید کار کمی دشوار می شود. اگر ابروهای طبیعی تان کاملا رنگ روشنی دارد از محصولی استفاده کنید که یک یا دو درجه از رنگ ابروها تیره تر است.

• اگر از مداد مخصوص خط چشم استفاده می کنید خطوط کوتاه و سریعی را ایجاد کنید. نکته کلیدی این است که ظاهر طبیعی داشته باشید

• اگر از پودر یا ژل استفاده می کنید کمترین مقدار را به کار ببرید. قوس طبیعی ابرو را دنبال کنید و به آرامی خطوط کوتاهی را ایجاد نمایید. بعد از اینکه کل ابرو را پر کردید می توانید آن را با شانه مخصوص شانه کنید تا شکل سه بعدی به خود بگیرد.

3. برای اینکه موها را سر جای خود نگه دارید از ژل ابرو استفاده کنید:

زمانی که ژل را روی ابروهای خود می زنید سعی کنید موها را به سمت بالا شانه کنید. اینکار باعث می شود ابروها ظاهر طبیعی داشته باشد و ابعاد غیر طبیعی و مصنوعی به خود نگیرد.

• می توانید ژل مخصوص ابرو را از فروشگاه های لوازم آرایشی یا داروخانه ها تهیه کنید. با اینحال می توانید از ریمل شفاف و بدون رنگ هم استفاده کنید.

4. برای شکل بخشیدن به ابروها می توانید از کانسیلر هم استفاده کنید:

به دقت کانسیلر را در اطراف محیط ابرو به کمک براش کوچک و زاویه دار اعمال نمایید. آن را به درستی بلِند کنید. مراقب باشید محصول وارد ابرو نشود. اینکار به شما کمک می کند مرز تمیزی بین ابرو و پوست داشته باشید و شکلی که ایجاد کرده اید برجسته تر شود.

• با اعمال هایلایتر به استخوان ابرو می توانید شکل بهتری به ابروهای خود ببخشید. به دقت از انگشت دست یا یک براش کوچک برای اعمال هایلایتر زیر طول ابرو استفاده کنید. اینکار باعث لیفت شدن ابروها می شود و باعث می شود چشمانتان بزرگ تر و زیباتر دیده شود.

 
 

بخش سوم: داشتن مژه های حجیم برای چهره ای جذاب با ابرو و مژه های زیبا

1. مژه های خود را فر کنید:

شما می توانید فرکننده مژه را از داروخانه ها تهیه کنید. این ها ضخیم تر از آن چیزی که هستند به نظر می رسند. مژه ها را فر کنید. به دقت فرکننده را به پایه مژه بیاورید اما سعی کنید آن را به چشم نزنید.

• به آرامی دسته فرمژه را فشار دهید تا پایه مژه ها فر شود.

• آن را به سفتی نگه دارید تا سه بشمرید. سپس به دقت فرمژه را رها کنید

• فرکننده مژه را به آرامی به سمت پایین مژه ها ببرید و همین فرآیند را تکرار کنید. از فرمژه در طول مژه های خود استفاده کنید.

• اگر می خواهید مژه هایتان ظاهر بهتری داشته باشد، می توانید کمی فرمژه را گرم کنید. برای اینکار می توانید از سشوار استفاده کنید. فقط مراقب باشید چشم هایتان نسوزد. استفاده از فرمژه گرم باعث می شود مژه ها سریع تر فر شود و در طول روز دوام بیاورد.

2. به کمک خط چشم مژه های بالایی را شکل دهید:

از رنگی برای خط چشم استفاده کنید که با ریمل استفاده شده همخوانی داشته باشد. چشم های خود را ببندید و به آرامی پلک خود را با انگشت بلند کنید. به دقت خط چشم را بر روی خط پلک اعمال کنید. اینکار را از گوشه خارجی به گوشه داخلی انجام دهید. همین فرایند را برای چشم دیگر هم تکرار نمایید.

• سعی کنید برای داشتن ظاهری طبیعی، خط چشم را زیاد ضخیم نکنید. اگر کشیدن خط نازک برایتان دشوار بود، سعی کنید پنبه ای را در پاک کننده آرایش فرو ببرید و به دقت بعد از اعمال خط چشم نواحی اضافی را پاک کنید.

• اگر از خط چشم مدادی استفاده می کنید مطمئن شوید که تیز است. اگر انتهای مداد خوب نیست در ایجاد شکل تمیز با مشکل مواجه خواهید شد

• اگر از پودر یا ژل استفاده می کنید آن را بر روی برس کوچکی اعمال کنید. اینکار به شما کمک می کند خطوط شارپ و تمیزی را ایجاد کنید.

• خط کشیدن پلک ها باعث ایجاد پایه مستحکمی می شود و باعث زیباتر دیده شدن چشم ها می گردد.

3. ریمل را بر روی مژه های خود اعمال کنید:

از محصولات مناسبی برای ریمل زدن استفاده کنید. قبل از اینکه بخواهید ریمل را روی چشم خود امتحان کنید، دسته آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید برآمدگی زیادی روی آن وجود ندارد. کار را با پایه مژه ها آغاز کنید، ریمل را اعمال نمایید. اینکار را چندین بار تکرار کنید تا مطمئن شوید همه قسمت های مژه ریمل زده شده اند. حالا اجازه دهید ریمل خشک شود، در این صورت بدون این که آموزش لیفت مژه را گذرانده باشید به راحتی می توانید مژه های خود را زیباتر کنید.

• دسته ریمل را داخل و خارج بطری قرار ندهید. اینکار باعث گیر افتادن هوا در ریمل می شود و آن را خشک می کند.

• اگر می خواهید شکل بهتری به مژه های خود ببخشید می توانید مژه ها را خشک کنید و پوشش بعدی از ریمل را به آن اعمال نمایید.

• اگر ریملی که زدید باعث ایجاد حجم و طول مناسب در مژه ها نشد می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید.